OPTIMATE 4 DUAL a OPTIMATE 4 CAN BUS, obě umí obě funkce, ale každá je nastavena primárně na jinou(to znamená, že OPTIMATE 4 DUAL se dá podle pokynů v návodu přepnout na CAN BUS a naopak) a OPTIMATE 4 CAN BUS má ten konektor.
OptiMate 4 DUAL (12V/0,8A) 3-50 Ah, Auto-Moto Automatická nabíječka gelových bate - OptiMate 4 DUAL je navržen s cílem umožnit připojení k originální zásuvce 12V na motocyklech BMW vybavených systémem CAN-bus.
Ideální nabíječka pro běžné zaplavené autobaterie či motobaterie, pro baterie se zasáknutým elektrolytem (tak zvané AGM) nebo gelové baterie - GELOVKY(elektrolyt ztužený ve formě gelu).
Obecné vysvětlení:
CAN-bus znamená Controller Area Network, v podstatě jde o formu multiplexu kde "bus" sestává z jednoho kabelu ke kterému je připojeno mnoho řídících jednotek. Hlavním důvodem použití tohoto kabelového rozvodu je drastické zredukování počtu elektrických kabelů ve standardním kabelovém svazku a zároveň přidání funkcí, které nejsou k dispozici u standardního kabelového svazku.
Od roku 2004, kdy BMW představilo motor Boxer 1200, se systém CAN-bus postupně rozšířil na celou motocyklovou řadu BMW. Z hlediska nabíjení současnou nabíječkou OptiMate 4 přináší tento systém nechtěný efekt znemožnění dlouhodobého údržbového nabíjení po dobu odstavení motocyklu. Tento efekt je nepochybně zásadní pro dobrou funkci různorodých spotřebičů motocyklu během odstavení a to nemluvě o udržování dobré kondice akumulátoru.
Systém CAN-bus se chová následovně: Jakmile byl jednou akumulátor nabit a nabíjecí proud klesl na úroveň údržby, stane se nabíječka "neviditelná" vedoucí systém CAN-bus k zavření přístupu k akumulátoru.
OptiMate jakékoliv generace řešil tento problém jednoduchým použitím permanentního připojení, dodávaného jako standardní příslušenství ke všem našim nabíječkám - tímto přímým připojením se obešel systém CAN-bus. OptiMate 4 DUAL používající > umožňuje v režimu CAN-bus připojení skrze zásuvku 12V, která je standardní výbavou motocyklů BMW.
Funkce OptiMate 4 DUAL:
Poznámka:
Jak měnit programy nabíjení:
Jak bylo zmíněno výše, OptiMate 4 DUAL bude dodáván s přednastaveným režimem normálního nabíjení. Přepínání režimu nabíjení je velice jednoduché: 1. Pokud je OptiMate 4 DUAL připojen do sítě tak jej odpojte. 2. Při odpojeném OptiMate 4 DUAL od zdroje spojte dohromady červenou a černou svěrku nabíjení. 3. Připojte OptiMate 4 DUAL do sítě. 4. 8 z 10 LED na informačním panelu nabíječky bude blikat, nejdříve pomalu a poté rychle. Nakonec dvě spodní LED budou krátce problikávat každé 3 sekundy. Program CAN-bus je nyní aktivován a zůstane přednastavený. 5. Odpojte svěrky nabíjení od nabíječky a připojte zástrčku TM-72, kterou propojíte originální zásuvku 12V na motocyklu BMW - není třeba otáčet klíč zapalování! Zbytek je automatický. 6. Pro změnu na normální režim je postup stejný. základní informace:
Doporučené pro baterie kapacity od 2 do 50 Ah. Nepoužívat pro nabíjení akumulátorů NiCd, NiMH, Li-ion nebo primární články.
Vstup: 220-240 V AC/ 0,085 A. Výstup: 0,8 A 12 W